{"id":198,"date":"2021-02-11T08:57:42","date_gmt":"2021-02-11T08:57:42","guid":{"rendered":"https:\/\/www.myfov.nl\/?p=198"},"modified":"2021-02-11T08:57:43","modified_gmt":"2021-02-11T08:57:43","slug":"sombere-blik-op-onderwijs","status":"publish","type":"post","link":"https:\/\/www.myfov.nl\/sombere-blik-op-onderwijs\/","title":{"rendered":"Proefschrift, eindexamens of CITO: sombere blik op onderwijs"},"content":{"rendered":"\n
Vanaf maart vorig jaar, waarin het Covid-19 ook in Nederland om zich heen sloeg, kijken we al naar de ouderen. Zij moeten gezond blijven en samen staan we sterk om hen een goede oude dag te beleven. Maar naar de jongeren werd weinig omgekeken. Tot nu toe, dan. Want zij vormen de toekomst voor ons land en daar moeten we veel meer aandacht aan steken. Daarom zijn in de afgelopen weken besluiten genomen rondom het onderwijs. <\/p>\n\n\n\n
De basisschool leerlingen mogen al naar school. De ramen moeten open blijven om zo de circulatie van frisse lucht te behouden. Dat betekent wel dat de temperatuur in het in het klaslokaal rond het nulpunt ligt. Maar alles is beter dan thuisonderwijs, want specialisten spreken van een “achterstand” bij kinderen die anders te groot wordt. <\/p>\n\n\n\n
Maar daar is inmiddels veel kritiek op gekomen. Want hoe kun je spreken van een “achterstand” terwijl kinderen zich nu ook ontwikkelen? Thuis leren koken met ouders, de dag indelen met het schema dat zij van school hebben gehad. Ook dat is ontwikkelen. <\/p>\n\n\n\n